@fifteensecmedia Wolisz YouTuba czy TikToka? Napisz w ➡️ #statystyki #mediaspolecznosciowe #badania #czasnatiktoka ♬ lost in the fire – abelsstuff
Według danych udostępnionych przez Jona Erlichmana, głównego ekonomistę Bloomberga, w 2021 r. najbardziej angażującą platformą społecznościową był TikTok. Obliczeń dokonano na podstawie raportu Sensor Tower.
Average user time spent per day:
TikTok: 1 hour, 28 minutes
YouTube: 1 hour, 9 minutes
Instagram: 53 minutes
Facebook: 45 minutes
WhatsApp: 42 minutes
Twitter: 30 minutes
Snapchat: 22 minutes
Messenger: 16 minutes
Pinterest: 11 minutes(Sensor Tower, Bloomberg – 2021)
— Jon Erlichman (@JonErlichman) January 21, 2022
Użytkownicy spędzali codziennie na oglądaniu treści na TikToku średnio 1 godzinę 28 minut! Platforma wyprzedziła tym samym zarówno YouTube (nieco ponad 1 godzinę) oraz Instagram (53 minuty).
Użytkownicy TikToka spędzają średnio prawie 90 minut dziennie na platformie!
TikTok łączy w sobie najlepsze cechy pozostałych mediów społecznościowych i platform rozrywkowych. Podobnie jak YouTube, składa się w całości z filmów. Wzorem Facebooka i Twittera podstawą „konsumpcji kontentu” jest feed, oparty na krótkich, treściwych komunikatach. Tak jak w Netflixie, domyślnym trybem napotykania treści jest algorytm rekomendacji. Za Instagramem i Snapchatem, kluczem sukcesu jest łatwość tworzenia treści na telefonach komórkowych. Kluczem sukcesu jest to, że wystarczy jedno krótkie wideo, aby dotrzeć do szerokiego grona nowych odbiorców!