Tu “Kwadrans o reklamie”, czyli piętnastominutowe rozmowy o innowacjach w marketingu, o nowoczesnych technologiach w biznesie i rozwoju firmy w Polsce. W podcaście dyskutuje Bartek Malinowski i Maciej Miniszewski, założyciele Fifteensec Media, agencji marketingowej specjalizującej się w TikToku.
W dzisiejszym odcinku:
- Czy konto na TikToku jest konieczne do reklamowania się na tej platformie?
- Z czym warto integrować TikTok Adsy?
- Czym jest Piksel TikToka?
Nie musisz mieć TikToka, żeby się na nim reklamować
Bartek: Nie musisz mieć TikToka, żeby się na nim reklamować. Słuchacze mają odpowiedź. Możemy zakończyć dzisiejszy odcinek.
Maciek: Miało być piętnaście minut, ale ostatnio zamykamy się troszkę szybciej. A tak na poważnie – jak to wszystko wygląda?
Bartek: Tak na poważnie mamy dwa sposoby reklamy na TikToku. Oczywiście można promować własne konto na platformie w formie płatnych reklam. Natomiast nie jest to wymagane. Jeśli jesteście jakimś sklepem e-commerce, który jeszcze nie prowadzi swojego własnego profilu, nie jest to żadne ograniczanie. Możecie zrobić całą kampanię poprzez TikTok Ads bez żadnego konta. Po prostu każda interakcja z reklamą, czyli jeśli osoba widząc waszą reklamę, kliknie w nią, zostanie przekierowana do zewnętrznej strony czy formularza. Natomiast druga opcja jest oczywiście taka, że promujemy TikToka, który jest na naszym koncie. Mamy przycisk, który przekierowuje na przykład do sklepu internetowego. Natomiast równie dobrze osoba, która ogląda kreację z TikTok Ads może wejść na wasz profil i was zaobserwować.
Maciek: To jest bardzo wygodne rozwiązanie i przede wszystkim można to zamknąć w takim, krótkim pierwszym podsumowaniu: nie musicie bawić się w tworzenie własnych treści i dbanie o własny profil, ale możecie z pomocą platformy TikTok Ads generować reklamy dla waszej firmy bez wykorzystania własnego profilu.
TikTok Ads jest zbliżony w obsłudze do platform innych mediów społecznościowych
Maciek: Teraz trochę o możliwościach, które daje platforma TikTok Ads. Macie do wyboru (stan na styczeń 2021) przy tworzeniu kampanii 6 różnych rodzajów i w zależności od tego jaką firmą jesteście, możecie dopasować pod siebie efekty tej kampanii.
Bartek: Myślę Maćku, że też można wspomnieć, że tutaj TikTok idzie w stronę raczej standardową, żeby nie odbiegać technologicznie od innych platform. To wybrzmiało podczas moich rozmów z przedstawicielami TikToka. Są plany, żeby wszystkie te moduły opierały się na standardach rynkowych.
Maciek: Jeśli korzystaliście kiedyś z platform, czy to dla Facebooka czy też innych mediów społecznościowych, to ta platforma nie będzie dla was żadnym wyzwaniem. Co więcej, jest ona nawet bardziej intuicyjna. Jakie rodzaje kampanii możemy wybrać? Mówiłem o sześciu rodzajach, ale wprowadzane są też nowe (obecnie jest ich osiem). TikTok Ads umożliwia:
- budowanie świadomości marki, dzięki kampanii typu “Reach”, czyli gromadzenia jak największej liczby wyświetleń (docierania do potencjalnie maksymalnej grupy odbiorców),
- pozyskanie zainteresowania swoich odbiorców, dzięki kampanii typu “Traffic”, która generuje konkretne kliknięcia, które będą prowadziły do waszego landing page’a,
- zwiększenie popularności profilu (“Community interaction”),
- promocję aplikacji, dzięki reklamom, poprzez które można ściągnąć aplikację (“App promotion”),
- zwiększenie zasięgów materiałów video (“Video views”),
- generowanie leadów, kontaktów (“Lead generation”), o którym już Bartek wspomniał (tutaj pojawia się taka opcja stworzenia dodatkowego formularza, który zapewni wam informacje o zainteresowanych waszymi produktami bądź usługami osobach),
- konwersję (“Website conversion”/”Catalog sales”).
Platformę TikTok Ads można zintegrować z innymi narzędziami
Bartek: Generowanie leadów może być zrealizowane w formie podstawowych formularzy, w których mamy oczywiście podstawowe dane (imię, numer, e-mail) i pozyskujemy te informacje. Natomiast są również rozbudowane formularze, w których wprowadzamy własne pytania i tam możemy spytać tak naprawdę, o co tylko chcemy (tak jak tworzymy formularz Google na przykład).
Maciek: Każda z prezentowanych form niesie za sobą też jakieś głębsze możliwości. W przypadku kampanii nastawionej na konwersję, następuje optymalizacja algorytmu TikToka w ten sposób, aby pokazywać reklamę użytkownikom, którzy będą najbardziej skorzy do zakupu. Niedawno pojawiła się nowa opcja, która nazywa się catalog sales i ona pozwala zaprezentować w przyjazny sposób serię produktów najbardziej odpowiednim osobom. To jest też bardzo skuteczne narzędzie w kontekście integracji z Shopify.
Bartek: Tutaj myślę, że gładko możemy przejść do integracji. Czyli coś czym ja bardzo się ekscytuję. Można powiedzieć, że jestem trochę psychofanem, jeśli chodzi o integrację i łączenie systemów.
Maciek: Psychofan to jest nawet słabe określenie <śmiech>.
Bartek: Jestem fanem aplikacji Zapier. Jeśli ktoś nie słyszał jeszcze o tej firmie i aplikacji – w największym skrócie jest to po prostu platforma do tworzenia i projektowania własnych automatyzacji za pomocą składania klocków. Klockiem jest przykładowo aplikacja Slack, Trello, Google, jakakolwiek inna aplikacja, którą sobie wymyślicie. Zapier może integrować dziś nawet 4,5 tys. aplikacji (stan na styczeń 2021), więc naprawdę jest sporo do wyboru. Zapier pozwala nam rozszerzyć również lead generation w TikTok Ads za pomocą prostych integracji. Przykładowo: mamy wypełniony formularz w naszej reklamie przez użytkownika Jana Kowalskiego. Jan Kowalski zostawia swój adres mailowy oraz numer telefonu. Przez Zapiera możemy połączyć to z naszą pocztą mailową, np. wysłać mu od razu maila ze ebookiem i wartościowymi materiałami z podziękowaniem. Po prostu. Z czymkolwiek. Dodatkowo możemy połączyć to z CRM-em, który jest w portfelu Zapiera i możemy stworzyć leada w CRM ze wszystkimi informacjami, które zostały przekazane przez formularz TikToka Ads. Do tego możemy tworzyć inne automatyzacje. Wysłać wiadomość na Slacku, powiadomić kogoś w karcie w Trello itd. Rozmarzyłem się teraz. Dokładnie tak to u nas wygląda. To są możliwości, które daje nam platforma w połączeniu z aplikacją Zapier.
Zapier może integrować nawe 4,5 tys. aplikacji.
Maciek: Zapier nie jest w sumie jedyną możliwością integracji. Bardzo dobrze działa współpraca TikToka z Shopify, czyli pewnego rodzaju platformy ecommercowej, która umożliwia przedsiębiorcom postawienie swojego sklepu na już gotowych rozwiązaniach oraz korzystanie z pełnej analityki i uproszczonych rozwiązań do tego, żeby swoje produkty sprzedawać w internecie. W momencie, kiedy korzystamy z tych dwóch aplikacji jednocześnie, zarówno z TikToka jak i Shopify, to możemy też w łatwy sposób tworzyć katalogi swoich produktów, które potem będą wyświetlały się użytkownikowi podczas reklamy na TikToku. O co w tym wszystkim chodzi? Gdy mamy reklamę na TikToku, u dołu ekranu jest przycisk, który może nas przenosić do innej witryny. Dzięki wbudowanym katalogom, możemy u dołu ekranu zobaczyć wybrane produkty, które sprzedawca chce zaprezentować. To zmniejsza liczbę kroków, które musi przejść użytkownik do zakupu. Już w trakcie przeglądania reklamy, potencjalny klient może sprawdzać, co tam właściwie się znajduje. Jest to bardzo wygodne!
Bartek: Jeszcze tylko warto zaznaczyć, że zarówno Zapier, jak i Shopify są platformami globalnymi, międzynarodowymi. Jeśli jesteście e-commercem, który sprzedaje nie tylko w Polsce, ale też za granicą (albo nie sprzedajecie w ogóle w Polsce, tylko za granicą), to nie ma z tym żadnego problemu. Tak jak Shopify, tak samo platforma TikTok Ads jest skonstruowana w taki sposób, że w bardzo prostej formie jesteśmy w stanie targetować mieszkańców USA, Polski czy innych krajów. Nie ma tutaj żadnych barier i jest to ustandaryzowane.
Maciek: Dalej możemy powtarzać, że nie potrzebujecie własnego konta na TikToku, żeby to wszystko robić. Możliwości te daje platforma TikTok Ads albo skorzystanie z usług zewnętrznych dostawców, jeżeli taką formę preferujecie.
Bartek: Swoją drogą i jeśli zastanawiacie się, jak dostać się na taką platformę, to zachęcamy do przesłuchania poprzedniego odcinku, w którym w telegraficznym skrócie wspomnieliśmy, jak to wyglądało w naszym przypadku, że teraz współpracujemy z TikTok Polska.
Piksele TikToka pozwalają rozszerzyć analitykę marketingu
Maciek: Na koniec, żeby jeszcze wam pokazać kolejną możliwość, którą oferuje TikTok Ads to powiemy krótko o pikselach. Czy chodzi nam o taką formę pikselozy, śniegu, który oglądaliśmy w starych telewizorach?
Bartek: Myślę, że mało kto już pamięta te czasy i dobrze. Natomiast Piksel, o który nam chodzi, to w skrócie po prostu narzędzie analityczne, ale ja nie będę się tutaj wypowiadać. Ty jesteś ekspertem, więc oddaję Ci głos.
Maciek: Piksel to jest taki fragment kodu, który możecie umieścić u siebie na stronie. Śledzi on waszą stronę śledzić, to co na niej się dzieje. Śledzi, które przyciski użytkownicy klikają, co się sprzedaje, jaką drogę klienci przechodzą. Daje wam bardzo dużą wiedzę o tym, co się właściwie dzieje w witrynie. TikTok, podobnie jak Facebook i inne platformy, daje możliwość głębszego spojrzenia, co się dzieje po tym, gdy wyświetlimy reklamę użytkownikowi. Zyskujemy wiedzę np. na temat tego jaką część ruchu na stronie wygenerowaliśmy z TikToka. Jest to bardzo przydatne w kontekście oceniania rezultatów swoich kampanii marketingowych. Pewnie w przyszłości zrobimy taki odcinek, w którym przyjrzymy się konkretom, które oferuje Piksel i w jaki sposób interpretować dane. Najważniejszy element w tym momencie jest taki, że możecie zobaczyć konkretnie jaka część ruchu, kliknięć i poszczególnych elementów na stronie jest generowana bezpośrednio z waszego TikToka, którego promowaliście.
Bartek: Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek pytania możecie do nas napisać. Tak jak ja jestem psychofanem automatyzacji, integracji, zapiera i tym podobnych aplikacji, to Maciek jest psychofanem szeroko rozumianej analityki.
Maciek: Podsumowując, czy potrzebujemy Tik Toka, żeby się na nim reklamować?
Bartek: Nie potrzebujemy.
Dziękujemy, że byliście dzisiaj z nami. Zapraszamy do wysłuchania kolejnych rozmów na wybranych platformach podcastowych. Jeśli zainteresowała was nasza działalność, zachęcamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych. @fifteensecmedia. Kłaniamy się i dziękujemy! Do usłyszenia.
Maciej Miniszewski, współzałożyciel Fifteensec Media. Przygotowywał się na studia w ASP, ale chciał zostać prawnikiem po ekonomii, dlatego zrobił dwa tytuły inżyniera na politechnice. Na półce ma statuetkę najlepszego piłkarza turnieju, ale nikt nie wie, jak to zrobił. Zawodowo zamienia liczby w historie, które pomagają podejmować decyzje biznesowe. Analityk, syntetyk, z zacięciem do estetyki. Od lat znajomi mówią na niego prezes – w Fifteensec Media jedynie vice.
Bartosz Malinowski, współzałożyciel Fifteensec Media. Ma fioła na punkcie procesów i organizacji. Randki ze swoją partnerką musi zapisywać w kalendarzu, bo o nich zapomina. Emerytowany koszykarz. Teraz jego rozrywka to automatyzacja procesów, biznes i inwestowanie. W swoim życiu sprzedawał mieszkania, VR, Voiceboty, po czym przerzucił się na TikToka, aby tańczyć do telefonu. Kiedyś przypadkiem zrobił inżyniera na Politechnice Gdańskiej. Po założeniu Fifteensec Media znajomi mówią na niego król TikToka.